Cursusmails komen niet binnen

De cursusmails worden automatisch verstuurd naar alle cursisten. Het komt regelmatig voor dat mails in de spam terecht komen. Ook wanneer mails voorheen wel binnen kwamen. Er zijn zelfs spamfilters die niet alles in je spaminbox zetten, maar de mail écht niet doorlaten. De techniek achter het voorkomen van ongewenste mailings is soms overenthousiast 🙂 en continu in beweging.

Je les staat altijd klaar

Als eerste is het goed om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken als je een vrijdagmail mist. Er staat nooit cursusinhoud in. De lessen komen elke vrijdagochtend beschikbaar in je leeromgeving. Ook als het mailtje niet bij je binnenkomt.

Tips om de spamfilter te temmen

Ik heb een aantal tips om dit te voorkomen:

  1. Voeg ons e-mailadres toe aan je adresboek
    Door ons e-mailadres aan je contacten of adresboek toe te voegen, worden onze e-mails door je mailprovider herkend als betrouwbaar.
  2. Klik op de links in onze e-mails
    Dit is een van de makkelijkste manieren om ervoor te zorgen dat je onze e-mails ontvangt. Door regelmatig op links in onze e-mails te klikken, laat je je mailserver weten dat je onze berichten leest en waardeert. Hierdoor zal de server onze e-mails sneller herkennen als gewenst.
  3. Stel een filter in voor ons e-mailadres
    Een filter kan je helpen om ervoor te zorgen dat onze e-mails direct in je inbox komen en niet in de spamfolder. Stel bijvoorbeeld in dat alle mails die ‘Bronsveld’ bevatten in de afzender in je inbox komen. Hieronder vind je handleidingen voor enkele veelgebruikte mailprogramma’s:

GmailApple MailOutlook (Office 365)

Extra tips:

  • Controleer regelmatig je spamfolder om te zien of er berichten onterecht zijn gemarkeerd als spam.
  • Als je een bericht in de spamfolder vindt dat je wél had willen ontvangen, markeer het dan als ‘Geen spam’ of ‘Vertrouwelijk’. Dit helpt je mailprovider om te leren welke e-mails jij belangrijk vindt.

Kom je er niet uit?

Je kan je vraag ook altijd stellen in de community, waar veel mensen met je mee willen denken. Of mail ons: cursus@temperamentvollekinderen.nl

Verder zoeken…

Mijn vraag voor de Q&A past niet in het formulier

Ik kan me echt heel goed voorstellen dat het niet altijd gemakkelijk is om een vraag korter te formuleren. Zeker als je bang bent dat de context verloren gaat. Het is een heel bewuste keuze om toch voor een maximaal aantal tekens te kiezen. Onze ervaring is zelfs dat...

Lees meer

Staat de live nog niet in mijn leeromgeving?

Wat goed dat je direct aan de slag wilt met het terugkijken van de live. De link naar de live wordt handmatig in de loop van de dag op vrijdag geplaatst in je leeromgeving. Wil je liever sneller de live terugkijken? Dat kan! In je leeromgeving vind je via: Livesessies...

Lees meer

Technische problemen met Kajabi

Wanneer er problemen zijn met je app of met je leeromgeving via de browser, kan het zo zijn dat het werkgeheugen wat vol zit. Dit los je op door: 📱 Zowel app als telefoon af te sluiten en vervolgens opnieuw op te starten. Soms moet het werkgeheugen even worden...

Lees meer

Sommige linkjes doen het niet in de Kajabi-app!

Echt heel onhandig dat de linkjes het niet doen!We hebben nauw samengewerkt met de ontwikkelaars van het platform om het probleem te onderzoeken van de linkjes. Op dit moment is er geen directe technische oplossing beschikbaar. Gelukkig hebben we een heel handig...

Lees meer

Ik wil mijn (achter)naam niet in de community-app

Wat goed dat je al de community bent ingedoken! Wanneer je je naam in de community-app wil aanpassen krijg je een melding waarop je kan klikken, vervolgens kun je je naam aanpassen op deze manier: login klik rechtsboven op het rondje (profielfoto) kies 'settings' pas...

Lees meer

Ik heb mijn inloggegevens niet

Eerder de minicursus bij het boek (of een andere cursus) van Eva gedaan? Dan kun je met diezelfde inloggegevens ook nu weer inloggen. Zo heb je mooi alles bij elkaar staan. Je krijgt dan na het inschrijven van een nieuwe cursus geen nieuwe mail met als onderwerp: Jouw...

Lees meer

Inloggen in mijn leeromgeving lukt niet

Oeh, daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk weer in. Wat gebeurt er precies? Heb je je inloggegevens niet (meer) of krijg je een foutmelding? Klik hier als je je inloggegevens niet (meer hebt). Foutmelding bij inloggen in Kajabi We gaan je zo snel mogelijk helpen. Om...

Lees meer